[Cabinet Individual de Psihologie “Cercel Ileana” ]
Acasă » Articole » TESTE » TESTE

Care este personalitatea ta fitness?

Care este personalitatea ta fitness?

 

Acest test te va ajuta să-ţi descoperi planul ideal de mişcare, care te va menţine motivată şi te va ajuta să fii în formă.

 

1.    Care este motivul principal pentru care vrei să faci mişcare?

a.     păstrarea unui nivel ridicat de exerciţiu fizic

b.    să ard caloriile şi să slăbesc

c.     să mă relaxez şi să scap de stres

d.    să cunosc oameni noi

 

2.    Cum îţi imaginezi o vacanţă perfectă?

a.     o pauză activă cu multe sporturi acvatice sau navigare

b.    o croazieră liniştită care implică multă lenevire în jurul unei piscine

c.     un loc unde exerciţiul poate fi combinat cu explorarea culturii locale

d.    o staţiune cu viaţă nocturnă activă

 

3.    Ce îţi doreşti să faci cel mai mult după o săptămână stresantă de lucru?

a.     o repriză scurtă de curăţenie pentru a elimina toată tensiunea

b.    să zac toată sâmbăta

c.     să fac o plimbare lungă la ţară

d.    să ies noaptea cu prietenii

 

4.    Când consideri că exerciţiul fizic este eficient?

a.     când simt dureri de muşchi şi transpir

b.    chiar şi faptul că mă duc la sală reprezintă o realizare pentru mine

c.     când mă simt calmă şi relaxată

d.    când întâlnesc o mulţime de persoane noi

 

5.    Ce tip de dietă ţii?

a.     cumpăr o mulţime de alimente cu conţinut redus de calorii şi grăsime

b.    sunt foarte ocupată, deci gătesc masiv la cuptorul cu microunde

c.     am o dietă foarte sănătoasă – multe fructe, legume şi cereale integrale

d.    mănânc normal în timpul zilei, dar de multe or sar peste cină dacă ies în oraş

 

6.    Ce afirmaţie te caracterizează?

a.     ambiţioasă, dar intransigentă

b.    muncitoare şi adeseori stresată

c.     grijulie şi raţională

d.    extravertită şi amatoare de distracţii

 

Majoritatea de a. – Eşti o fitness-oholică

 

Restul vieţii tale se împarte între vizitele la sala de gimnastică sau şedinţele de antrenament pentru cel mai nou eveniment legat de fitness – indiferent că e vorba de o cursă sau de o oră de înot. Îţi place să alergi, să te mişti şi să te antrenezi tot timpul – în special în cazuri care implică forţarea până la limită a corpului tău. Cauţi mereu o nouă descoperire în materie şi te simţi neliniştită şi nervoasă dacă ratezi o şedinţă de gimnastică. Exerciţiul fizic e ceva ce-ţi place să practici în singurătate şi îl iei foarte în serios.

 

Probleme potenţiale

Continuă aşa şi vei suferi de extenuare şi riscuri de rănire. În plus, se va instala plictiseala şi vei observa că începi să obţii mai puţine beneficii de la orele de mişcare.

Cum să te pui în valoare

Trezeşte-te! Adaugă o notă picantă orelor de gimnastică încercând ceva mai puţin intens, dar la fel de provocator, cum ar fi sala sau lecţiile de dans din buric. Petrecerea timpului la orelor de dans în locul şedinţelor de gimnastică solitară îţi ca activa latura socială. De asemenea, vei profita de amestecul de accese de energie şi ceva mai gentil şi relaxant, care te va ajuta să te desfăşori. Corpul tău are nevoie de tip pentru a se odihni şi a-ţi reveni după exerciţiile intense, aşa că încearcă să incluzi şi câteva seturi de stretching sau exerciţii Pilates în programul tău săptămânal. Astfel vei contribui la alungirea muşchilor, îţi vei mări flexibilitatea şi vei reduce nivelul de stres.

Majoritatea de b.  -  Iepuraşul stresat

A te duce la sală pare uneori o idee grozavă, dar exigenţele unui stil de viaţă haotic – care include muncă, familie şi prieteni – înseamnă că ţi se pare aproape imposibil să îţi fixezi o rutină de fitness. Ai intenţii minunate, însă dacă te decizi să mergi la sală sau îţi găseşti timp să exersezi după o casetă video, este o minune.

 

Probleme potenţiale

Eşti mereu tentată să amâni mişcarea pentru altădată care nu mai survine niciodată. Adevărul este că, dacă te duci la sală, dar nu o faci cu regularitate pentru că eşti prea ocupată, sau îţi cumperi o casetă video şi o pui să ruleze doar în prima săptămână, ai şase mari să nu reuşeşti niciodată. Aşadar, îţi risipeşti banii şi nici nu vei arăta bine.

                     

Cum să te pui în valoare?

Trebuie să înveţi că exerciţiile înseamnă o prioritate. Persoanele extrem de ocupate percep adesea mersul la sală – sau chiar şi exerciţiile făcute a domiciliu  - ca pe un răsfăţ cu care nu ar trebui să piardă timpul. Dar nu e deloc cazul, în realitate. A fi în formă te va menţine sănătoasă, te va face să arăţi şi să te simţi mai bine, precum să te şi dezvolţi mai eficient în toate zonele vieţii tale. Consideră exerciţiile fizice ca pe o necesitate. Dacă într-adevăr nu ai timp deloc, un antrenor personal te va ajuta să te concentrezi asupra scopurilor tale şi să îţi organizezi mai bine ziua, în timp ce lecţiile de yoga sau t´ai chi te vor ajuta, de asemenea, să reduci nivelul stresului.

 

Majoritatea c. – Zeiţa zen

Pentru tine, exerciţiul fizic este doar o parte a unui stil de viaţă complex. Îţi place să mănânci sănătos, deci încerci să adopţi o alimentaţie naturală, organică şi adori să intri în legătură cu latura ta spirituală. De fapt, construirea păcii tale interioare este mai importantă pentru tine decât întărirea coapselor interne. Asta înseamnă că, deşi îţi plac plimbările lungi la ţară şi practicarea regulată a yogăi, nu vei ajunge niciodată să transpiri pentru vreun exerciţiu aerobic.

 

Probleme potenţiale

Cu toate că yoga aduce o grămadă de beneficii sănătăţii şi te va face să ai un corp tonifiat, flexibil, ea nu te face să pui la lucru inima şi plămânii. Aşadar, dacă asta e singura formă de exerciţii pe care o practici, nivelul tău de fitness va fi mai degrabă scăzut şi nu vei beneficia de un risc scăzut de boli cardiace şi alte serioase care se leagă direct de exerciţiile din sfera cardiovasculară. Deşi plimbările alerte te vor ajuta să îţi ameliorezi fitnessul cardiovascular, trebuie să le faci regulat în fiecare săptămână pentru a obţine rezultate vizibile. Şi nu uita că, dacă doreşti să slăbeşti, yoga şi Pilates nu sunt forme de pierdere în greutate. Chiar dacă îţi tonifică linia corporală, în realitate nu contribuie la pierderea în greutate.

 

Cum să rămâi motivată?

Alternarea de exerciţii yoga cu orele de mare impact cardiovascular îţi vor îmbunătăţi rezistenţa fizică şi flexibilitatea, ceea ce în schimb îţi accelerează potenţialul de yoghină. Dacă doreşti să scapi de kilogramele în exces, va fi nevoie să creşti tempoul kickboxingul sau să dansezi pe muzică jazz, ceea ce se va adresa laturii sale creative. Ciclismul sau joggingul în week-end sunt de asemenea ideale, căci te vor face să iubeşti şi mai mult natura, punându-ţi simultan inima la lucru.

 

Majoritatea d. – Fluturaşul sociabil

Pentru tine, avantajul principal în a merge la sală sau a te alătura unui club sportiv este şansa de a socializa şi de a întâlni oameni noi. Dezavantajul este că, deşi le practici cu regularitate, exerciţiile eficace sunt destul de şterse în agenda ta întrucât îţi petreci majoritatea timpului la taclale şi chicoteli.

 

Probleme potenţiale

Deşi a face fitness poate fi distractiv, a-ţi pune la treabă limba în locul restului corpului tău înseamnă că, de fapt, nu îţi ameliorezi nivelul de mişcare sau menţinere în formă! Un bun program de întreţinere ar trebui să combine şedinţe în care lucrezi singură – ridici greutăţi sau faci stretching, de exemplu – cu sporturile de echipă sau orele în compania altor persoane. Prea mult accent pe una sau pe alta poate conduce la un regim dezechilibrat şi poate avea conduce la un regim dezechilibrat şi poate avea ca efect plictisitul şi/sau rezultatele defectuoase.

 

Cu să rămâi motivată?

Află dacă locul tău de muncă se organizează sporturi de echipă, cum ar fi baschetul sau hocheiul, care presupun o scenă socială propice, unde vei întâlni oameni noi – viaţa socială a sportului se extinde de obicei şi în afara ariei sale. Alternativ, găseşte o sală de gimnastică ce oferă activităţi. Şi ca o extravertită ce eşti, vei profita şi de distracţie, dar şi de ore eficiente la sală, întrucât atmosfera de grup te va încuraja să munceşti mai cu spor.

Aranjează să-ţi întâlneşti prietenii de la sală după terminarea programului de exerciţii. Asta îţi va da imbold să repeţi experienţa, şi nu vei mai irosi timpul flecărind când ar trebui să transpiri! 

Categorie: TESTE | Adăugat de: Ileana (2013-07-19)
Vizualizări: 131 | Tag-uri: Yoga, test, Aerobic, titness, extenuare, dieta, Sala, exercitiu fizic, gimnastica, motivatie | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: