[Cabinet Individual de Psihologie “Cercel Ileana” ]
Acasă » Articole » SĂNĂTATE » SĂNĂTATE

Cum sa adormi rapid?

Cum sa adormi rapid?

 

Ai  probleme cu somnul? Inainte sa adormi, gandurile iti vin ca o avalansa in minte? Nu te poti relaxa? Nu te simti indeajuns de obosit atunci cand te pui in pat sau esti atat de obosit incat nu poti adormi? In continuare, voi prezenta cateva sugestii usor de pus in aplicare care sa iti diminuze timpul  in care adormi.

In medie un om adoarme in 15 minute. Aparent putin,nu? Daca facem un calcul, pierdem peste 90 de ore pe an doar incercand sa adormim. Asta inseamna cam 4 zile. 4 zile in care puteam sa facem ceva cu adevarat util pentru noi. Asta doar in cazul in care te numeri printre norocosii care nu sufera de insomnii. Pentru ca daca suferi, petreci cel putin 1 ora incercand sa adormi sau chiar mai multe. Ceea ce ar insemna 336 de ore pe an, adica 14 zile. Uimitor, nu ?

Primul pas pe care il implementezi  este renuntarea la cofeina. Cofeina, chiar si in cantitati mici (o cescuta de cafea dimineata sau o bucatica de ciocalata) are efect asupra creierului, stimulandu-l.  Cofeina iti afecteaza somnul, iar daca esti cu adevarat hotarat sa reusesti sa adormi rapid, este esential  sa renunti la cafea, ciocolata, ceai verde, ceai negru si orice bautura ce contine cofeina. Vestea buna este ca poti sa consumi cofeina imediat cum iti reglezi  somnul si poti adormi in cateva secunde.

Alta regula de luat in seama este alcatuirea unui program. Stabileste-ti cat timp vei aloca somnului in fiecare noapte pentru  somn. De asemenea, stabileste la ce ora te culci si la ora te trezesti.  Daca nu simti ca iti este somn, alege o carte si citeste. Este de preferabil sa citesti in pat. De asemenea, poti face o scurta meditatie sau asculta o melodie relaxanta. Pune-ti alarma sa sune la ora aleasa de tine, iar cand aceasta va suna, ridica-te imediat din pat si nu mai lenevi. Atunci cand iti setezi organismul sa doarma intr-un anumit interval de timp, tu vei adormi imediat cu timpul, deoarece creierul va intelege ca in acea perioadata poate dormi, ca nu  mai poate lenevi dimineata, deci nu va mai putea sa mai compenseze lipsa somnului de dinainte de adormire si ca nu va mai fi stimulat de produsele ce contin cofeina. Cu timpul, creierul ii va ordona organismului sa adoarma imediat ce tu te-ai asezat in pat.

In timpul zilei ti se poate face somn. Foarte  bine! Acorda-ti cel mult 20 de minute de somn, pune-ti alarma sa sune, iar cand timpul se scurge, ridica-te din pat si nu mai zabovi. Daca sti ca iti este foarte greu sa ridici din pat, imediat cum suna alarma, pune-o la distanta de pat sau roaga pe cineva sa te trezeasca. Aceste mici escapade somnifere pot fi si mai scurte:  5, 10, 15 minute sau chiar de 4-5 minute, daca timpul nu iti permite. Dupa aceste minute de somn te vei simti revigorat si plin de energie. Daca dupa prima atipire, iti va mai fi somn, poti dormi, dar numai dupa ce a trecut o ora de cand te-ai trezit. Poti sa adormi oricand vrei in timpul zilei, oricand vei simti nevoie. Multora li se face somn dupa ce iau masa e pranz, daca si tu te enumeri printre acestia, foarte bine… poti avea o mia pauza de somn, chiar imediat dupa masa. Este de preferabil sa folosesti o perna mai inalta, petru a preveni  refluxul esofagian (arsurile la stomac).

Mult succes si somn usor!

Categorie: SĂNĂTATE | Adăugat de: Ileana (2013-08-22)
Vizualizări: 1290 | Tag-uri: probleme somn insomnie program de s | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: